Skal du bruge en Attest

Folketinget har besluttet, at al kontakt til offentlige myndigheder skal foregå digitalt. Det gælder også den personregistrering som folkekirken udfører for staten og det sker via www.borger.dk og ved hjælp af dit NemID.

Ændringerne trådte i kraft pr. 1. februar 2014.

Attester udskrives ikke længere automatisk medmindre der er tale om dåb eller vielse i folkekirken. Får du brug for en fødselsattest eller attest efter en navneændring eller navngivning af dit barn, kan du rekvirere den med NemID på www.borger.dk

For borgere uden NemId, eller borgere der af en eller anden grund ikke er i stand til at fremsende digitale anmeldelser, kan blanketter hentes via siden personregistrering.dk eller ved at rette henvendelse til kordegnekontoret.

 

OBS!

Har du spørgsmål vedrørende personregistrering eller attester kan du henvende dig på

kordegnekontoret i Auning.

 

Adressen er: Sognehuset, Kirkevej 15, 8963 Auning.

Kordegn Lisa Boye Knudsen træffes på kontoret tirsdage - fredag kl. 9-14.

Tlf. 86 48 13 12

Mail: lbk@km.dk